Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2512
mod_vvisit_counterΧθές4874
mod_vvisit_counterAll8388558
°F | °C
invalid location provided
ΑΚΡΙΒΕΙΑ: το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα
Τρίτη, 10 Σεπτέμβριος 2024 16:11

TRAPEZIOTHS

ποια είναι η υποχρέωση που εχει ο Δήμος για την αντιμετώπισή της

τι Μπορεί να κάνει για το θέμα αυτό

Ανεξάρτητα από την επιμονή της Κυβέρνησης στην επιδοματική πολιτική για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και το επιχείρημά της ότι είναι εισαγόμενη ενώ τούτο ανατρέπεται πλέον μετά και την από 18/07/2024 Έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας, που επιβεβαιώνει τις απόψεις για την καρτελοποίηση της οικονομίας αφού αναγνωρίζει την ολιγοπωλιακή δομή της, αναγνωρίζει δηλαδή τα ολιγοπώλια όχι μόνο στον τομέα των τροφίμων αλλά και το τραπεζικό ολιγοπώλιο επιβεβαιώνοντας έτσι ότι η ελληνική αγορά είναι η ακριβότερη, κατά μέσο όρο 10%, από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο και ότι σε 41 επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα η Ελλάδα είναι ακριβότερη με διαφορές που φτάνουν στο 129% στο ανθρακούχο νερό και 56% στο γάλα μακράς διαρκείας.

το ερώτημα είναι:Θα αφήσουμε τον πολίτη καταναλωτή έρμαιο των αγορώνσε ότι φυσικά σχετίζεται με τις ανάγκες του για τρόφιμα, Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, έξοδα για την εκπαίδευση καθώς και έξοδα για άλλες υπηρεσίες;.;

Έχει υποχρέωση η Τοπική Αυτοδιοίκηση (Τ.Α.) να ενεργήσει κατάλληλα ώστε να προστατέψει τον πολίτη;;

Έκανε τα δέοντα για το θέμα αυτό η Δημοτική Αρχή;; Και τι μπορεί άμεσα και έμμεσα να κάνει;

Κατ’ αρχάς διαπιστώνουμε ότι δυστυχώς η σημερινή Δημοτική Αρχή δεν έκανε τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση προκειμένου να προστατεύσει τον πολίτη καταναλωτή.

Ωστόσο έχει την υποχρέωση η οποία απορρέει από το Α 75 του ΚΔΚ που αναφέρεται στις αρμοδιότητές της και ειδικότερα σε εκείνες που αφορούν στον Τομέα Ποιότητας Ζωής.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω προτείνουμε:

·         τη Σύσταση γραφείου ενημέρωσης καταναλωτών σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Α 75, 1 γ 7 του ν. 3463/2006). Το γραφείο αυτό θα έχει ως στόχο την προστασία του καταναλωτή σχετικά με θέματα που αφορούν στα δικαιώματά του, στην ποιότητα των προσφερόμενων αγαθών και υπηρεσιών και στις επιπτώσεις τους στην υγεία,στο περιβάλλον και τέλος  στην οργάνωση των καταναλωτών σε Ενώσεις και στα οικονομικά τους συμφέροντα  σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές. Για παράδειγμα το εν λόγω γραφείο θα μπορεί να συγκεντρώνει τις τιμές σε καθημερινή βάση, ειδικά στα τρόφιμα που καίνε τον καταναλωτή και να αναγγέλλονται οι τιμές αυτές και τα αποτελέσματα των αναλύσεων για να ενημερώνονται οι πολίτες σε ποια προϊόντα γίνονται αυξήσεις και σε ποια καταστήματα μπορούν να αγοράσουν προϊόντα σε καλύτερες τιμές. Το γραφείο αυτό μπορεί επίσης  να συστεγαστεί με το Τοπικό Γραφείο του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ.) και έτσι να λειτουργεί υπό τις οδηγίες του συμπολίτη μας και Προέδρου του ΙΝ.ΚΑ. που έχει γνώση και εμπειρία στα θέματα της ακρίβειας. 
Προς ενημέρωση, ένα από τα πρώτα γραφεία που συστάθηκαν στη χώρα μας είναι το Γραφείο Ενημέρωσης Καταναλωτών που συνέστησε και λειτουργεί ο  Δήμος  Λαμιέων 
  • Σύσταση γραφείου ενεργειακησ φτωχειασ και χορηγηση ενεργειακησ καρτασώστε κανένας πολίτης του Δήμου μας να μην μείνει χωρίς ρεύμα.
  • Ενίσχυση των τοπικών παραγωγώνκαι προώθηση της άμεσης κατανάλωσης (από το χωράφι στο ράφι) με το σύνθημα – μήνυμα «καταναλώνω ντόπια - τοπικά προϊόντα» ώστε να ελαφρυνθούν   οι καταναλωτές από τις υπερτιμήσεις που παρακαλούν οι μεσάζοντες κερδοσκόποι. Έτσι ο Δήμος υποστηρίζει τους ντόπιους παραγωγούς και παράλληλα την τοπική οικονομία και επίσης τον καταναλωτή που θα αγοράζει κατευθείαν ΄ από τον παραγωγό αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό την τιμή που διαμορφώνει ο μεσάζων.
  • Αγρίνιο, 09/09/2024
  • Για τη Δημοτική Παράταξη
  • «ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ & ΠΡΑΣΙΝΟ»
  • Ο Επικεφαλής
  • Δημήτρης Τραπεζιώτης