°F | °C
invalid location provided
«Επί των τύπων των ήλων»

ras

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ - Δ.Ε. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ

«Μία αφύλαχτη διάβαση στην εκπαίδευση»

Επαγγελματική Εκπαίδευση Αιτωλ/νίας

Είναι γνωστό ότι ο χώρος της ΤΕΕ έχει συσσωρευμένα δομικά και λειτουργικά προβλήματα χρόνων τα οποία τελευταία εκδηλώνονται πολύ έντονα. Όπως με τους συνεχείς και άστοχους σχεδιασμούς, τη συρρίκνωση σχολείων, καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων, υποβιβασμούς και αποκλεισμούς ειδικοτήτων από την τριτοβάθμια εκπ/ση, μεγάλες ελλείψεις σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό (τουλάχιστο πάνω από 50 κενά ειδικοτήτων στο νομό), υποβιβασμό του ρόλου του σχολικού εργαστηρίου από την ύπαρξη υπεράριθμων τμημάτων - μη λήψη μέτρων ασφάλειας και υγιεινής καθώς και έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού, απαξιώνουν καθημερινά τη ΤΕΕ. Οι υποδομές των «γερασμένων» κτιρίων που «έφαγαν» τα ψωμιά τους (Ναύπακτο, Αγρίνιο) δεν επιτρέπουν την ανάπτυξή της. Στο Αγρίνιο θα έπρεπε να υπήρχε και δεύτερο ΣΕΚ, όπως επίσης και εσπερινό ΕΠΑΛ για το οποίο ύστερα από πρόταση της ΡΑΣ στη Β' ΕΛΜΕ βρίσκεται σε εξέλιξη η ίδρυσή του.

Με την άρνηση του υπουργείου να καλύψει τα μεγάλα κενά στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και τις ανάλογες πιστώσεις για αναπληρωτές συναδέλφους- δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η στοιχειώδης λειτουργία αυτών των σχολείων όσες μετακινήσεις μόνιμων συναδέλφων και εάν κάνει η διοίκηση τοπικά, όσα «τεχνάσματα» και αν χρησιμοποιηθούν για να βγουν οι συνάδελφοι λειτουργικά υπεράριθμοι... Ξαποστέλνονται κυριολεκτικά οι συνάδελφοι εκτός της περιοχής τους, για να «μπαλώσει» η διοίκηση τα οργανικά κενά που υπάρχουν με το επιχείρημα ότι οι μετακινούμενοι είναι δήθεν.. υπεράριθμοι! Παραβιάζουν ακόμα και την κατοχυρωμένη οργανική θέση εντός της περιοχής που ανήκει η σχολική μονάδα.

Ξεχνούν να μας πουν όμως για τα υπεράριθμα τμήματα που λειτουργούν στο 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου; Οι συνάδελφοι διευθυντές γιατί δεν υλοποιούν την απόφαση της ΟΛΜΕ ώστε να μην λειτουργεί κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές; Έτσι υπάρχουν συνάδελφοι που κάθε χρόνο, όπως και φέτος, σε πολλές ειδικότητες μετακινούνται εκτός περιοχής ενώ κάποιοι άλλοι βρίσκονται υπό ομηρία και με τον φόβο του «τερματοφύλακα» πριν το πέναλτι! Ενώ ορισμένοι άλλοι ευνοούνται σκανδαλωδώς...

Βέβαια για όλα αυτά δηλαδή τις ελλείψεις καθηγητών υπάρχουν εξηγήσεις, όπως η μη διάθεση του ποσού του 1 δις για την παιδεία που διακήρυξε η κυβέρνηση καθώς επίσης και οι αυστηρές εντολές του κ. Αλμούνια για δημοσιονομική περιστολή των δαπανών στο δημόσιο (!) Ενώ την ίδια ώρα αποσπούν συναδέλφους των ίδιων ειδικοτήτων στα γραφεία για διοικητικό έργο!

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μετά από δύο μήνες που άρχισε το διδακτικό έτος να μην υπάρχει σταθερό και ολοκληρωμένο πρόγραμμα λειτουργίας των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ στο νομό και να χάνονται πολλές και πολύτιμες ώρες διδασκαλίας, όπου δίκαια διαμαρτύρονται οι γονείς και οι μαθητές.

Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά τα «δεινά» στην παραμελημένη ΤΕΕ, συναντάμε μια ιδιότυπη και αναποτελεσματική γραφειοκρατία από την μεριά ορισμένων «αξιωματούχων», όπου με τις ενέργειές τους και την αυστηρή εφαρμογή κάποιων αντιπαιδαγωγικών αποφάσεων εκτός ότι επιτείνουν την συρρίκνωση των σχολείων προσπαθούν να φανερώσουν μια εικονική πραγματικότητα με τις τεχνητές υπεραριθμίες των εκπαιδευτικών για να περιοριστούν οι αναγκαίοι μόνιμοι διορισμοί.

Οι παρενέργειες όλων αυτών, καθώς και η ταυτόχρονη έλλειψη σαφών κανόνων στις αναθέσεις μαθημάτων των τεχνικών ειδικοτήτων έχουν μετατρέψει τα τεχνικά σχολεία σε «καζάνι που βράζει».

Οι συνεχείς αντιφάσεις εκθέτουν την διοίκηση και αυτούς που ακολουθούν αυτές τις λογικές, όπως στην περίπτωση του συναδέλφου της ΕΠΑ.Σ Αγρινίου και μέλος της ΡΑΣ, όπου για να τον βγάλουν δήθεν λειτουργικά υπεράριθμο δεν του αναγνωρίζετε η εξειδίκευση της κατεύθυνσης «οχημάτων» ως πτυχιούχο αυτής της ειδικότητας! για να μετακινηθεί όμως εκτός περιοχής για να καλύψει το επιπλέον κενό που προέκυψε στο ΕΠΑ.Λ Κατοχής της ίδιας ειδικότητας θεωρήθηκε ειδικός!

 

Εδώ υπάρχουν όμως κάποιες λογικές απορίες, όπως:

  • Ποιο όργανο καθόρισε τους εργαστηριακούς χώρους, την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων και τον ανάλογο αριθμό των εκπαιδευόμενων μαθητών στο ΣΕΚ Αγρινίου;
  • Ποιός θεσμικά έχει την υποχρέωση να οριοθετεί τους νέους εργαστηριακούς χώρους που απαιτούνται; Μήπως οι συνάδελφοι που νοιώθουν διωκόμενοι ή στην καλύτερη περίπτωση περιθωριοποιημένοι;
  • Πώς έγιναν και από ποιους τα εργαστήρια που σήμερα υπάρχουν;
  • Γιατί στο ΣΕΚ Αγρινίου λειτουργούν υπεράριθμα τμήματα σε σχέση με τους πολύ μικρούς εργαστηριακούς χώρους σε πολλές ειδικότητες; Γιατί δεν γίνεται παράλληλη διδασκαλία σ' αυτούς τους μικρούς χώρους και όταν τα τμήματα είναι πάνω από 20 μαθητές;
  • Γιατί δεν έγιναν έγκυρα οι διαθέσεις και στη συνέχεια οι αναθέσεις των εργαστηριακών μαθημάτων (ακόμα και σήμερα) από τον ενιαίο σύλλογο διδασκόντων του ΣΕΚ, όπως ορίζει η Υ.Α. Γ2/6098/2001, αλλά από τους συλλόγους των σχολικών μονάδων που εξυπηρετούνται από αυτό;
  • Ποιοι δηλαδή γνωρίζουν τις πραγματικές συνθήκες των εργαστηρίων, τις βασικές αρχές και τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής των χώρων ώστε να εισηγηθούν να παρθούν τα κατάλληλα μέτρα για τους μαθητές και τους διδάσκοντες; Έγιναν όλα αυτά και τα εργαστήρια λειτουργούν άρτια; Αν ΟΧΙ ποιος θα διασφαλίσει τους συναδέλφους και τους μαθητές που μπαίνουν στα εργαστήρια;

Εμείς συνάδελφοι ως ανεξάρτητη κίνηση εκπαιδευτικών θεωρούμε ότι το ζήτημα της συγκρότησης των τμημάτων και κάθε λειτουργία των εργαστηρίων άπτεται καθαρά στις αρμοδιότητες του συλλόγου του ΣΕΚ και αυτό το όργανο πρέπει να αποφασίσει οριστικά προς όφελος της παρεχόμενης τεχνικής εκπαίδευσης, όπως γίνεται άλλωστε από τον ιδρυτικό νόμο και δεν κατανοούμε την υποβάθμιση αυτών των συλλογικών λειτουργιών.

Καλούμε τους συναδέλφους του ΣΕΚ Αγρινίου (που δημιουργήθηκε πρόβλημα λειτουργικών υπεραριθμιών, με κύρια ευθύνη του διευθυντή της ΕΠΑ.Σ) μαζί με την διεύθυνσή του και με συναδελφικό αίσθημα ευθύνης που διακρίνει τον κλάδο μας να αποκαταστήσουν πρόσωπα και συλλογικές διαδικασίες προς όφελος όλων, χωρίς υπεροχές και εγωισμούς αλλά με το αισθητήριο του δασκάλου της ανάγκης και όχι (απαραίτητα στη φάση αυτή) της οργής!

Τέλος θέλουμε να δηλώσουμε για μια ακόμη φορά ότι η ΡΑΣ ήταν και παραμένει αταλάντευτα αλληλέγγυα σε όλους τους συναδέλφους χωρίς διακρίσεις, όταν όμως δύο μέλη της (όλως τυχαία... από το ίδιο σχολείο την ΕΠΑ.Σ Αγρινίου), μέχρι στιγμής, κατά περίεργο τρόπο τα δύο τελευταία χρόνια έχουν πρόβλημα ωραρίου και εκτοπίζονται τι έπρεπε να κάνουμε; Να μην μιλήσουμε; Ας μας απαντήσουν αυτοί οι λίγοι συνάδελφοι (που βιάστηκαν να βγάλουν γρήγορα συμπεράσματα και να χαρακτηρίσουν την πολιτική μας πράξη), χωρίς όμως να γνωρίζουν όλα τα δεδομένα και ενώ δεν έχουμε κάνει χρήση όποιου προνομίου δίνει ο νόμος στη περίπτωση του μέλους του Δ.Σ, όπως έκαναν άλλοι και μάλιστα με καταχρηστικό τρόπο, ούτε θέλουμε να «αδικήσουμε» κανέναν, το αντίθετο γίνεται, απλά ασκούμε το δικαίωμα της εναλλαγής στο Δ.Σ. με πολιτική δήλωση σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις διώξεις των μελών μας.

Η σιωπή της συνείδησης και των ιδεών στην περίπτωση θα ήταν ουσιαστικά η σφαγή των αμνών και δεν μπορούσαμε να μείνουμε απαθείς και μάλιστα μπροστά σε αυτό το καθεστώς αυθαιρεσίας!

Είναι αυτονόητο ότι η Β' ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ στη πρώτη συνεδρίαση οφείλουν να πάρουν σαφή θέση στο θέμα αυτό. Οι οργανικές θέσεις και οι συνάδελφοι δεν θα γίνουν λάστιχο επειδή ορισμένοι θέλουν να περάσουν από το «παράθυρο» τις ευέλικτες σχέσεις εργασίας, είτε εκ πεποιθήσεως ή και φρονηματισμού που οι ευρωπαϊκές οδηγίες απαιτούν τη νέα λιτότητα στην εκπαίδευση.

 

 

Εορτολόγιο

Δημοσκόπηση

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕ ΤΡΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ:
 

Login...