Χρονογράφημα |
Δευτέρα, 29 Οκτώβριος 2018 18:20 |
LAMIA FC 1964 Ενώθηκαν τότε η Παλλαμιακή και ο Ολυμπιακός και έκαναν την Lamia. Τώρα πως προέκυψε από τις δύο ομάδες μία νέα Αγγλική μόνον ο Θεός μπορεί να το γνωρίζει. Μέχρι στιγμής παραμένει μυστήριο και διερευνάται από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το πόρισμα θα βγεί από το τμήμα γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Αθηνών. Είναι γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε ούτε από πού προερχόμαστε, ούτε που βρισκόμαστε και ούτε ποια κατεύθυνση έχουμε. Ως λαός βρισκόμαστε στο διάστημα όπου δεν υπάρχουν διαστάσεις, ούτε πάνω ούτε κάτω, βρισκόμαστε εντός, εκτός και επί τα αυτά. Απολύτως επί τα αυτά. Εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος πως νομίζουμε τον Αριστοτέλη ως Νορβηγό και τον Πλάτωνα ως μετανάστη από την Αδελαϊδα της Αυστραλίας. Άντε από την Μελβούρνη. Αγνοούμε ότι η Αγγλική γλώσσα είναι παράγωγο της Ελληνικής, το ίδιο και όλες οι Λατινογενείς γλώσσες. Εμείς εκεί, να υπερασπιστούμε τα βλαχαδερά της Στρογγυλής τραπέζης και τον ξυλοκόφτη Ρομπέν των δασών ελάτης και δρυός. Επειδή οι αμόρφωτοι Άγγλοι πήραν την λέξη εργασία και την έκαναν work-γουορκ, αλλά και το ρήμα εργάζομαι το έκαναν γουορκ επίσης (επειδή ρήματα και ουσιαστικά στην Αγγλική είναι ο ίδιος αχταρμάς με τσοπέλες και μανταρίνια) νομίσαμε εμείς ότι μας έλαχε ο θησαυρός του κόμητα Μοντεχρήστο. Τώρα προσέξτε, δίπλα στην λέξη Lamia έβαλαν και τα αρχικά των FC, foot ball. Έχουμε και λέμε, το Ελληνικό πούς έγινε foot και η Ελληνικότατη λέξη κλειστό έγινε club. Εμείς παραποιούμε την γλώσσα μας, άρα παραποιούμε την ιστορία μας, διαγράφουμε όχι μόνον την δική μας ιστορία αλλά την παγκόσμια, καθότι ο Πλάτων και ο Σοφοκλής αποτελούν ο καθ ένας και μία παγκοσμιότητα. Σε καμμία περίπτωση δεν είναι παγκοσμιότητα ο Κάρολος Μάρξ ας πούμε, αφού ο ίδιος διάλεξε για διδακτορική του διατριβή την διαφορά μεταξύ Επικούρειας και Δημοκρίτειας θεωρίας. Ούτε ο Σαίξπηρ μπορεί να θεωρηθεί του ίδιου βεληνεκούς με τον Σοφοκλή αφού για να γράψει το Ρωμαίος και Ιουλιέτα αντέγραψε πιστά την Σοφόκλεια Αντιγόνη. Εμείς όμως εκεί, βλαχαδερά οι Εγγλέζοι? βλαχαδερά κι εμείς! Όχι θα πάμε πίσω, εκεί βρε, τουλουμίσιο τυρί μέσα σε φρέσκο γάρο, ξέρεις τι νόστιμο είναι? Ακούω μια διαφήμιση γνωστού εξαιρετικού πολυκαταστήματος που μας ανακοινώνει δημοσίως, πως το κατάστημα είναι ‘’the shopping destination’’. Νομίζουν οι άμοιροι αγράμματοι πως αν πείς την εξαιρετική φράση ‘’ο προορισμός των αγορών’’ ή ‘’η διεύθυνση των αγορών σας’’ θα υστερείς που δεν θα το λες ως γνήσιος Άγγλος τυροκόμος βουστίνας και μοσχομυριστού ανθότυρου. Βέβαια, σήμερα για να θεωρείσαι εντός της εξελισσόμενης τυροκομικής κοινωνίας, θα πρέπει καθημερινά να πήζεις ξυνόγαλο και ρυζόγαλο μακράς διαρκείας που να εμποτίζουν σε βάθος χρόνου και υφάσματος τα ρούχα σου και να λές με χάρη ‘’αυτό δεν είναι μέσα στο consept’’. Αν δεν πείς consept και πείς στην έννοια ή στην ιδέα θεωρείσαι μάλλον παρακατιανός. Στην εποχή μας οι τυροκόμοι και οι ορεινοί βουκόλοι περιοχών της Ουαλίας κατέχουν εξέχουσα θέση στην παγκόσμια κοινωνιολογία και στην ταχύτητα πύξεως της περιώνυμης μυζήθρας. Η φράση the shopping destination συνδέεται άμεσα και με την γραβιέρα και με την ξυνομυζήθρα. Εγώ προτιμώ το κασέρι. Όχι, έχουμε πλάκα, μάθανε ότι δεν τον αφήνουμε να πάλλεται πλακώσανε κι οι γύφτοι. Εμ τι, για χαζούς τους έχεις τους Σκοπιανούς. Consept, Lamia FC και the shopping destination κι οποιανού ο πωπός αντέξει. Κουράγιο, όπου νάναι τελειώνουνε και θα πλυθούμε! Φοίβος Ιωσήφ |