Ιούν   Ιούλιος 2018   Αύγ

ΚΔΤΤΠΠΣ
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Julianna Walker Willis Technology

Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα1014
mod_vvisit_counterΧθές3990
mod_vvisit_counterAll3184508
°F | °C
invalid location provided
Χρονογράφημα
Δευτέρα, 29 Ιανουάριος 2018 18:15

 

Επίθεση  ήττας

Το πρόγραμμα άρχιζε στις 9. Μας είπαν να είμαστε νωρίτερα περίπου ένα τέταρτο. Το κέντρο διασκέδασης βρισκόταν σε μία πάροδο της  κεντρικής λεωφόρου Gran Via. Είμασταν στην ώρα μας, το ίδιο και οι συντελεστές της παράστασης. Η είσοδος του κέντρου κάτι μου θύμισε, είχε στον τοίχο μία φωτογραφία της Βασίλισσας Σοφίας, κόρης του δικού μας Παύλου. Ήταν ο τρόπος για να βεβαιωθώ πως στην ίδια αίθουσα είχαμε ξανακαθίσει πρίν 14 χρόνια.

Το πρόγραμμα άρχισε με το κλασικό Σπανιόλικο κλαψούρισμα του τραγουδιστή με την συνοδεία του κιθαρίστα. Άλλοτε ανέβαζε τον κοπετό και άλλοτε ηρεμούσε, η κιθάρα σιγόκλαιγε κι αυτή ακολουθώντας συνοδευτικά τον οδυρμό του τραγουδιστή. Μια χορεύτρια με την κλασική φορεσιά του Φλαμένκο ετοιμάστηκε, σηκώθηκε από την καρέκλα, έσπρωξε πίσω της το μεγάλο ποδήρη φραμπαλά, σήκωσε το δεξί χέρι με τα δάχτυλα λυγισμένα με σειρά ανάπτυξης έτσι που να ξεχωρίζουν μεταξύ τους και χτύπησε το τακούνι της στο ξύλινο ικρίωμα μια φορά. Σιωπή, ακινησία, και σε λίγο ο σιμούν. Ανεμοθύελλα. Βροντές των ποδιών που νόμιζες έρχονταν από τον ουρανό και όχι από την γή. Τα χέρια σπάθιζαν, το κορμί τη μια ήταν σε έφοδο και την άλλη μαρμάρωνε σαν σμιλεμένο άγαλμα του Φιδία με τα χέρια άλλοτε στη μέση κι άλλοτε δαντελωτά πάνω από το κεφάλι  σε επίκληση του θεού Απόλλωνα.

Σε λίγο η Κυρία σταμάτησε και την διαδέχτηκε ένας νέος άνδρας με ομορφοκομένο μούσι, γιλέκο, στενό παντελόνι και συγκρατημένο χαμόγελο υπεροχής. Αυτός από την αρχή έδειξε τέχνη, πάθος και δύναμη. Χτυπούσε με ρυθμό και ελεγμένη πίστη τα τακούνια στο ξύλο, έγερνε το κορμί μια μπροστά και μια πίσω με έλεγχο της κίνησης από κεί που ξεκινούσε μέχρις εκεί που την έκοβε λες και το είχε αποφασίσει πρίν μπεί ακόμη στην αίθουσα. Το βλέμμα του έσπρωχνε προς τα πίσω τις τρείς χορεύτριες που περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους. Τις προκαλούσε, τις απειλούσε ερωτικά και κείνες συμμαζεύονταν ανεβάζοντας πότε πότε τα βλέμματα τους  στο αντρικό αγρίμι. Όταν ο χορευτής ένοιωσε το τέλος της αποστολής του σταμάτησε με ένα χαμόγελο ικανοποίησης και έναν χαιρετισμό επικού θριάμβου.

Είχε έρθει η ώρα των δύο τελευταίων χορευτριών, έλειπαν ακόμη τριάντα ολόκληρα λεπτά για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα. Τότε μια αστραπή έλαμψε στο υπόγειο που βρισκόμασταν. Ο τραγουδιστής θρήνεψε γοερά και η κραυγή έσκισε σαν μαυριτανικό μαχαίρι τον καπνισμένο αέρα. Οι δυό χορεύτριες σηκώθηκαν με λυγεράδα, κοίταξαν και οι δύο τον χορευτή και ξεχύθηκαν στην πίστα σαν ύαινες του φλαμένκο, να προκαλέσουν το αρσενικό, να το διεκδικήσουν, να το χαρούν η κάθε μια χωριστά στην αγκαλιά της.

Κινήσεις θάρρους, απειλής και τόλμης καταγράφονταν στον ιερό χώρο της χορευτικής διαπραγμάτευσης. Τη μια έγερναν με υποτέλεια το κεφάλι κι αμέσως ύστερα απειλούσαν με αγέρωχη στάση και χέρια τεντωμένα για εναγκαλισμό λατρείας ή για ανελέητη βαθιά μαχαιριά. Οι κορμοστασιές τους φλόγισαν τον χώρο, τον δυναμίτισαν προκλητικά με αναβλύζοντα θηλυκό ιδρώτα και ξέχειλο πάθος. Το έβλεπες, το ένοιωθες, σε έσπρωχναν στο πρόσωπο οι ριπές της θέρμης. Έδειχναν αποφασισμένες για μιάν απόφαση, χωρίς να γνωρίζουν σε ποια ετυμηγορία θα κατέληγαν. Την μια στιγμή το σώμα απειλούσε, τα χέρια έδειχναν έφοδο και στο άλλο δευτερόλεπτο ξεκαθάριζαν πως ήταν έτοιμες να καταρρεύσουν, να παραδοθούν άνευ όρων. Η κατάρρευση ήταν απώμοτος όρκος, ήταν  υπογραμμένο συμβόλαιο. Βλέπετε,  και η επικυριαρχία δεν είναι πάντοτε ο στόχος σε κάποιο από τα φύλλα. Η υποταγή, έχει την δική της ηδονή.

Εκλιπαρούσαν για μια ελάχιστη καθυστέρηση έχοντας ήδη αποφασίσει την συνθήκη της ήττας ως ένα είδος παραχώρησης και όχι ως  φλέγουσας φυσικής επιθυμίας. Να κρατάμε πρέπει και τα προσχήματα.

Το φλαμένκο είναι καυτός ερωτικός πυρρίχιος χορός. Η αιώνια μάχη με προαποφασισμένη συνθηκολόγηση. Δείχνει ανάγλυφα στα σώματα των χορευτών την απόφαση των φύλλων να πολεμήσουν ακόμη και πέρα από τις εσχατιές του αχαλίνωτου πάθους. Πόλεμος για τον πόλεμο, αρκεί να έχει υπογραφεί από πριν η συμφωνία ειρήνης και προστασίας. Νόμοι αιώνιοι.

Φοίβος Ιωσήφ

 

Εορτολόγιο

Δημοσκόπηση

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕ ΤΡΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ:
 

Login...