Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα125
mod_vvisit_counterΧθές452
mod_vvisit_counterAll8031054
°F | °C
invalid location provided
ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ
Δευτέρα, 11 Φεβρουάριος 2013 20:19

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα  mousiko-sxolio-agriniouπου συνδιοργάνωσαν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Αιτωλοακαρνανίας και  το Μουσικό Σχολείο Αγρινίου με θέμα «Μαθητές με υψηλές ικανότητες, χαρίσματα και ταλέντα: ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην επισήμανση και υποστήριξή τους στο σχολικό πλαίσιο», την Παρασκευή 8-2-2013 και ώρα 6-8μ.μ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου.

Εισηγήτρια ήταν η κ. Αικατερίνη Γκαρή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας  του Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθύντρια του Κέντρου Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας, Διευθύντρια του Κέντρου Ανάπτυξης και Δημιουργικότητας, Γραμματέας της μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Ελληνική Εταιρεία για την Προαγωγή της Εκπαίδευσης των Δημιουργικών, Χαρισματικών, Ταλαντούχων Παιδιών και Εφήβων» και εκπρόσωπος για την Ελλάδα της «European Council for High Ability».

Η εκδήλωση άρχισε με ένα μουσικό καλωσόρισμα από τον καθηγητή μουσικής κ. Γιώργο Χαραλάμπους στο πιάνο και τους μαθητές Δημήτρη Κατσαρό της Β΄ Λυκείου στο Orpheu Negro με τρομπέτα και Νεφέλη Πετρούλα της Γ΄ Λυκείου που τραγούδησε το Summertime.

Στην ημερίδα παρευρίσκονταν: η κ. Βαγγελιώ Κραββαρίτη, Πρόεδρος ΚΕΠΠΑ (Κοινωνική Επιχείρηση Πολιτισμού), ο σύμβουλος μαθηματικών κ. Κων/νος Νάκος, ο οποίος χαιρέτησε την εκδήλωση, η σύμβουλος φιλολόγων κ. Χρυσούλα Σπυρέλη, ο υπεύθυνος Προγραμμάτων κ. Παύλος Καλογεράς, ο οποίος χαιρέτησε εκ μέρους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπρόσωπος του ΚΕΣΥΠ η κ. Σωτηρία Φαναριώτη, διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Ο κ. Νάκος, χαιρετίζοντας τους παρευρισκόμενους, αναφέρθηκε στη σημασία αξιοποίησης των χαρισματικών παιδιών και σε παραδείγματα διάκρισης μαθητών της περιοχής μας στα πλαίσια μαθηματικών διαγωνισμών.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Καλογεράς αναφέρθηκε στη σχέση «αγάπης και μίσους» του εκπαιδευτικού συστήματος στην αντιμετώπιση των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών, καθώς και στην «προκρούστεια λογική» της εκπαίδευσης, που παραγνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρίσματα των παιδιών αυτών, οδηγώντας τα πολλές φορές σε υποεπίδοση. Τέλος ευχαρίστησε την κ. Γκαρή για την πρόθυμη και ανιδιοτελή ανταπόκρισή της στην πρόσκληση ενημέρωσης για το ενδιαφέρον αυτό θέμα .

Στη συνέχεια η εισηγήτρια κ. Αικατερίνη Γκαρή ανέπτυξε το θέμα της ημερίδας σε ενότητες με παράλληλη προβολή διαφανειών. Στο τέλος κάθε ενότητας ακολουθούσε συζήτηση με το κοινό, εκπαιδευτικούς και γονείς, που ανταποκρίθηκαν με αρκετό ενδιαφέρον.

Αρχικά όρισε τα χαρισματικά, ταλαντούχα και δημιουργικά παιδιά ως μια υποομάδα του μαθητικού πληθυσμού με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ανάπτυξης και μάθησης, που διαμορφώνουν ένα σύνολο από διαφορετικές ανάγκες μέσα στην οικογένεια και στο σχολείο. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ρόλο του οικογενειακού και ιδιαίτερα του σχολικού περιβάλλοντος, που με την αποδοχή και ενίσχυση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους ή αντίθετα με την παραγνώρισή τους παίζει καθοριστικό ρόλο στην αξιοποίηση ή μη αυτών και στην εξέλιξη των παιδιών στο μέλλον τους. Ιδιαίτερα τόνισε πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμβάλουν στην υποστήριξη των παιδιών αυτών, εστιάζοντας στη «διαφοροποιημένη» και στη «συνεργατική μάθηση», με πυρήνα τις δυναμικές διεργασίες της μικρής ομάδας στο πλαίσιο της τάξης και της σχολικής ομάδας.

Η κ. Γκαρή αναφέρθηκε στις προσπάθειες που γίνονται στην Ελλάδα σχετικά με το θέμα αυτό