°F | °C
invalid location provided
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Δευτέρα, 04 Φεβρουάριος 2013 18:29

Εκπαιδευτικοί του  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών Βαρηκόων Πάτρας στην Κύπρο

 nikolopoyloy

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις με θέμα «Η Πρακτική Χημεία στο σπίτι», στο οποίο συντονιστικό σχολείο είναι το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών Πάτρας, πραγματοποιήθηκε η τέταρτη συνάντηση των εταίρων του προγράμματος, στην Λευκωσία της Κύπρου και συγκεκριμένα στη σχολική μονάδα της Σχολής Κωφών .

Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εκπροσώπησαν το Ειδικό Δημ. Σχολείο Κωφών Πάτρας ήταν η Διευθύντρια του Σχολείου Νικολοπούλου Αγγελική, η Αγγελική Παπαζή Δασκάλα και η Αθανασία Κυριακοπούλου Λογοθεραπεύτρια.

Οι Κύπριοι μαθητές παρουσίασαν στη γιορτή υποδοχής και στην αποχαιρετιστήρια γιορτή παραδοσιακούς χορούς από την Κύπρο, τραγούδια στη Νοηματική Γλώσσα και θεατρική παράσταση από κοινού με το γειτονικό Γενικό Δημοτικό Σχολείο.

Οι ομάδες των εταίρων εκπαιδευτικών παρακολούθησαν στις τάξεις της Σχολής Κωφών, που αποτελείται από Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο με κοινή Διευθύντρια και δύο υποδιευθύντριες. Επισκέφθηκαν το γειτονικό Γενικό Δημοτικό Σχολείο, το οποίο συνεργάζεται με τη Σχολή Κωφών, καθώς υλοποιούν κοινά προγράμματα, εκδηλώσεις ακόμα και συνδιδασκαλίες μαθημάτων.

Συγκίνηση προκάλεσε η συνάντηση της ελληνικής ομάδας με έναν από τους μαθητές της Ε΄ τάξης, ο οποίος είχε φοιτήσει στην Α΄ τάξη, στο Δημοτικό Σχολείο Κωφών Βαρηκόων Πάτρας, πριν μετακομίσει η οικογένειά του στην Κύπρο.

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Κωφών μαθητών στην Κύπρο. Διαπίστωσαν, ότι όπως και στην Πολωνία, οι χώρες μας έχουν κοινά προβλήματα. Κάποια από αυτά είναι:

  • o η τάση για ένταξη των κωφών μαθητών στα γενικά σχολεία, χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και εξειδίκευση των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των μαθητών να αποτυγχάνει.
  • o Η απουσία ειδικών βιβλίων για τα γλωσσικά μαθήματα για τους Κωφούς βαρήκοους μαθητές, όπως γίνεται στα σχολεία της Αμερικής και της Βόρειας Ευρώπης. Μάλιστα τα βιβλία τους είναι αυτά που διδάσκονται στην Ελλάδα.

Είναι σημαντικό ότι τα παιδιά της Σχολής Κωφών της Λευκωσίας έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο μέσα στον ίδιο χώρο, χωρίς διακοπή των παρεχόμενων υπηρεσιών που χρειάζεται ένας κωφός μαθητής, (Λογοθεραπεία, Κοινωνική Λειτουργό, Ψυχολόγο κ. λ. π). Να σημειώσουμε ότι μόλις εφτά παιδιά αριθμεί το Γυμνάσιο Κωφών.

 Στην Κύπρο, όπως ανέφερε στους εκπαιδευτικούς, η Πρώτη Κυρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, η κυρία Χριστόφια, η Σχολή Κωφών με όλες τις υπηρεσίες της θα μείνει ανοικτή ακόμα και έναν μαθητή να έχει. Μάλιστα ως πρόεδρος του Δ.Σ της Σχολής Κωφών η κ. Έλση Χριστόφια κατάφερε με νομοθετική πράξη να οριστεί η Σχολή Κωφών, ως εξειδικευμένο κέντρο για την εκπαίδευση όχι μόνο των Κωφών αλλά και των εκπαιδευτικών και όποιων ειδικοτήτων ασχοληθούν με την εκπαίδευση των Κωφών, σε όλη την Κύπρο. Οι ομάδες των εκπαιδευτικών είχαν την τιμή να συναντήσουν την κυρία Χριστόφια στο Προεδρικό Μέγαρο της Λευκωσίας. Η ίδια τους υποδέχθηκε στην είσοδο του Π. Μεγάρου. Επί μία ώρα συζήτησε μαζί τους, στην αίθουσα του Υπουργικού Συμβουλίου, τόσο για θέματα της εκπαίδευσης των Κωφών, όσο και για την κρίση που έχει χτυπήσει την Κύπρο, την  Ελλάδα και την Ιταλία και πως βλέπει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας την κατάσταση, άλλωστε αυτές τις ημέρες η Κύπρος βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο.

 Επίσης ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για το ταμείο ευημερίας, όπου έχει η Σχολή Κωφών και το οποίο τα έσοδά του είναι κυρίως από χορηγίες. Το ταμείο ευημερίας δίνει υποτροφίες για την Αμερική και την Αγγλία, προκειμένου να κάνουν εκπαιδευτικοί μεταπτυχιακές σπουδές για την εκπαίδευση των Κωφών.

Ζήτησε να ενημερωθεί από την κάθε αποστολή ξεχωριστά για το εκπαιδευτικό σύστημα σχετικά με τους Κωφούς. Για την Πάτρα μίλησε με ιδιαίτερη αγάπη, διότι στο Πανεπιστήμιο Πατρών φοίτησε η κόρη της.

  Οι εκπαιδευτικοί με την Κυρία Χριστόφια είχαν έναν ωραίο περίπατο στους κήπους του Προεδρικού      Μεγάρου, όπου ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη υπάλληλο. Να τονίσουμε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία σέβεται ιδιαίτερα τους δασκάλους της, αυτό φαίνεται και από τις αμοιβές τους. Όπως  ανέφερε η κυρία Χριστόφια δεν ήθελε να ακυρώσει τη συνάντηση αυτή στο Προεδρικό Μέγαρο, παρ ΄ότι ήταν μία δύσκολη ημέρα, διότι την ίδια ώρα στο γραφείο του, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας με την Υπουργό Εξωτερικών είχαν συνάντηση με τον Πρέσβη του Αμάν, με τον οποίον διασταυρώθηκαν οι εκπαιδευτικοί, στους διαδρόμους του Μεγάρου.

Η Διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών Βαρηκόων Πάτρας Αγγελική Νικολοπούλου και η υπεύθυνη του προγράμματος της Κύπρου Έλενα Χατζηπέτρου ήταν καλεσμένες στη ραδιοφωνική εκπομπή του δημοσιογράφου Αντώνη Σκορδίλη στον ραδιοφωνικό σταθμό ΡΙΚ. Το θέμα τους ήταν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius. Μίλησαν για τους στόχους, τα οφέλη του προγράμματος, τις πρακτικές, τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ των σχολείων του προγράμματος, αλλά και τη διάχυση του προγράμματος. Ο κύριος Σκορδίλης είναι υποστηρικτής του προγράμματος από την αρχή (Οκτώβριος 2011), όταν οι εταίροι επισκέφθηκαν την Πάτρα. Τότε είχε αρθρογραφήσει στην έντυπη και ηλεκτρονική ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, γι αυτό. Αυτό που περισσότερο τον κέρδισε, όπως είχε  πει, ήταν ότι ένα μικρό σχολείο, όπως το ελληνικό, σε μία πολύ δύσκολη εποχή για την Ελλάδα, με απεργίες κλπ δε το έβαλε κάτω, πάλεψε για το πρόγραμμα, πάλεψε για να βγάλει τους μαθητές  και τους εκπαιδευτικούς από τη μιζέρια και να δώσει μία ευρωπαϊκή προοπτική.

Στη συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο παραγωγής κεραλοιφής, όπως αναφερόταν στο πρόγραμμα.

Ως απολογισμό μπορούμε να πούμε ότι έχουμε: ενίσχυση των δεσμών φιλίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των χωρών -εταίρων, γνωριμία με την Ιστορία και τον Πολιτισμό της περιοχής, ενίσχυση και συνειδητοποίηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας του εκπαιδευτικού, αλλά και των μαθητών, ως μαθητών της Ευρώπης, ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού, καλών πρακτικών στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών αλλά και στη Σχολή Κωφών της Κύπρου, σύσφιγξη των σχέσεων των δύο σχολείων και δημιουργία πιο στενής συνεργασίας, ξεκινώντας με την υλοποίηση κοινού πολιτιστικού προγράμματος για τα κάστρα Ελλάδας και Κύπρου.

Τέτοιου είδους  προγράμματα αποτελούν ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και μία ευκαιρία για διαφήμιση της πόλης στους ξένους εταίρους οι οποίοι θα μεταφέρουν τις εμπειρίες τους στα σχολεία τους. Για αυτό το λόγο επιβάλλεται ο Δήμος να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να υποδέχεται τους εταίρους των σχολείων, δράττοντας την ευκαιρία να προβάλλει την πόλη και αυτά που έχει να προσφέρει στους επισκέπτες της.