Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα19
mod_vvisit_counterΧθές344
mod_vvisit_counterAll8142875
°F | °C
invalid location provided
Δικαιώματα παιδιού
Δευτέρα, 10 Δεκέμβριος 2012 20:58

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας panagiotopoylosκαι Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Παναγιωτόπουλου Γιώργου για την Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού

 

Η 10η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, από το 1948. Ημέρα κατά την οποία η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησε την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Επίσης, στις 11 Δεκεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού όπως έχει καθιερωθεί από τη Unicef. Η μέρα αυτή αποτελεί αφορμή να αναλογιστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς της εκπαίδευσης, την ευθύνη που έχουν απέναντι στα παιδιά, προκειμένου να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την προστασία των δικαιωμάτων τους από τις ποικίλες παραβιάσεις που υφίστανται.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος υπογραμμίζει: «Η ημέρα αυτή προβάλλει την υποχρέωση και επιτάσσει την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας στις δεινές συνθήκες διαβίωσης εκατομμυρίων ανθρώπων σ' ολόκληρο τον πλανήτη.

Στις 11 Δεκεμβρίου 1946 ιδρύθηκε η UNICEF, η Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά με σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Κίνας μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1959, ο ΟΗΕ με έκδηλες την ανησυχία, τη φροντίδα και την ευθύνη για την προστασία του παιδιού, ψήφισε τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού με τη διαμόρφωση ενός νομοθετικού καθεστώτος προστασίας από κάθε μορφή εκμετάλλευσης ή παραμέλησης. Το 1989 υπογράφεται και ψηφίζεται η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού που επικυρώθηκε από πολλές χώρες (στην Ελλάδα έγινε νόμος του κράτους το 1992), ενώ στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής το 1990 με τη διατύπωση των «Αρχών του Riyard», επισημάνθηκε το πρόβλημα της κακοποίησης των παιδιών και της βίας σε όλες τις μορφές της, ως κοινωνικό φαινόμενο και τέθηκε σε ισχύ η Σύμβαση, ως διεθνής νόμος, αποτελώντας την πλέον αποδεκτή, σε ευρύ πεδίο, συνθήκη ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την παγκόσμια συνειδητοποίηση πως η ανθρώπινη πρόοδος μπορεί μόνο πραγματικά να επιτευχθεί, όταν το κάθε παιδί θα έχει μια υγιή και προστατευμένη παιδική ηλικία.

Οι αναφορές και οι μελέτες των παγκόσμιων οργανισμών, επιβεβαιώνουν τις μέγιστες προσπάθειες βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των παιδιών και τα επιτεύγματα που αθόρυβα υλοποιήθηκαν, στο παρελθόν, για την προστασία και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους. Τα σημερινά στοιχεία όμως, είναι καταπέλτης στην εφησυχασμένη συνείδηση της «πολιτισμένης» κοινωνίας και οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, καθώς εκατομμύρια παιδιά ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης, στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, υφίστανται τις τραγικές συνέπειες των συρράξεων και οικονομικού χάους, γίνονται θύματα απίστευτων μορφών εκμετάλλευσης εγκληματικών δικτύων και εξαναγκαστικής εργασίας, ζουν στους δρόμους χωρίς προστασία, θύματα της φτώχειας και των διακρίσεων.

Τα στοιχεία αυτά, δεν επιτρέπουν περιθώρια αδιαφορίας στην ανθρωπότητα που καλείται ν' αντιμετωπίσει την τεράστια πρόκληση της αμφισβήτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της συνακόλουθης απαίτησης για τη διασφάλιση του συστήματος των πανανθρώπινων αξιών της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, ως καθολικά αιτήματα, χωρίς διακρίσεις φύλου, θρησκείας, χώρας ή καταγωγής.

Η εκπαίδευση οφείλει να αποτελεί το θεμέλιο λίθο, κάθε προσπάθειας και οράματος, που θα στηρίζεται και θα εδραιώνεται το νόημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είναι φανερό ότι υπάρχει η ανάγκη καλλιέργειας μιας κουλτούρας που θα μπορέσει να στηρίξει έναν αποτελεσματικό αγώνα υπέρ της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αναγνωρίζοντας την ύψιστη σημασία της διαφύλαξης τους. Σε αυτόν τον αγώνα, τον βασικότερο ρόλο καλείται να παίξει η εκπαίδευση, που μέσα από στοχευμένες δράσεις δύναται να μεταφέρει τα μηνύματα των εν λόγω δικαιωμάτων στους μαθητές και να συντελέσει στη διαμόρφωση ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος για μία αξιοπρεπή διαβίωση 

Τα δικαιώματα του παιδιού είναι θεμέλιο στα δικαιώματα του ανθρώπου. Όταν έστω και ένα μόνο παιδί στερείται τα δικαιώματά του, τότε ακυρώνεται η έννοια «δικαιώματα του ανθρώπου» και συνθλίβεται κάθε έννοια παιδικότητας και ανθρώπινης υπόστασης».