Σχολικοί Σύμβουλοι Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων της Τ.Ε.Ε. |
Τρίτη, 06 Νοέμβριος 2012 18:01 |
Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ταχ. Δ/νση: Αχιλλέως 37 - 41 & Μυλλέρου, 104 36 Αθήνα τηλέφωνο: 210-5238973, fax: 210-5202798 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ηλεκτρον. σελ.: http://www.oltee.gr πληροφορίες: Σεραφείμ Κερασιώτης, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., τηλ.: 6936-449284 Αθήνα, 26-10-2012 Αριθμ. Πρωτ.: 073 ΠΡΟΣ :
ΚΟΙΝ :
ΘΕΜΑ: Σχολικοί Σύμβουλοι Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων της Τ.Ε.Ε. Ο Σχολικός Σύμβουλος δημιουργήθηκε ως θεσμός το 1982, αποβλέποντας όχι στο να αντικαταστήσει απλώς το θεσμό του «επιθεωρητή», αλλά να αναβαθμίσει ποιοτικά το παιδαγωγικό και διδακτικό έργο και να γίνει εμπνευστής και εκφραστής ενός νέου πνεύματος με το οποίο οι εκπαιδευτικοί να διαπαιδαγωγούν τη νέα γενιά σε μια σύγχρονη και δημοκρατική παιδεία (Καραγιώργος 1994). Σύμφωνα με το αρχικό νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 1304/1982/ ΦΕΚ 144, τ.Α΄), το αντικείμενο δραστηριοποίησης του σχολικού συμβούλου κινείται στους παρακάτω βασικούς άξονες: Α) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Β) Συντονισμός κάθε προσπάθειας ανάπτυξης δημιουργικών σχέσεων ανάμεσα στη σχολική ζωή, στο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον (συνεργασία με συλλόγους γονέων, συνδικαλιστικούς και πολιτιστικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση κ.τ.λ.). Γ) Προγραμματισμός και οργάνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στην περιοχή ευθύνης του, τροφοδοτώντας και την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας με τις παρατηρήσεις του σχετικά με την πορεία της υλοποίησης και το βαθμό επίτευξης των εκπαιδευτικών σκοπών. Δ) Συνεργάτης της Διοίκησης με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. Μέσα από αυτό το νομοθετικό πλαίσιο διαπιστώνει κανείς τη σημαντική θέση που κατέχει ο σχολικός σύμβουλος στην εκπαιδευτική διαδικασία και γενικότερα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ήδη όμως από τη σύσταση και την κατανομή των θέσεων των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Προεδρικά Διατάγματα 25/1983, 418/1983, 79/2003, 28/2004, 123/2008 και 114/2009) διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα που διαιωνίζονται και ταλαιπωρούν ιδιαίτερα την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Συγκεκριμένα:
Είναι φανερό ότι η όλη δομή του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων έχει στηθεί με βάση τα ισχύοντα στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικής Παιδείας. Εκεί, οι Σύμβουλοι είναι πολλοί σε αριθμό και οι περιοχές ευθύνης τους περιορίζονται σε μια μικρή περιοχή ή εντός Νομού. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την Τ.Ε.Ε., οι ιδιαιτερότητες της οποίας φαίνεται ότι δεν απασχολούν κανέναν αρμόδιο! Όμως το Υπουργείο θα βρεθεί πολύ σύντομα μπροστά στα προφανή αδιέξοδα αυτής της διαχρονικής πολιτικής σε βάρος της Τ.Ε.Ε. Στις προθέσεις του για την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι να εμπλέξει και τους Σχολικούς Συμβούλους. Αλήθεια, ποιός Σ.Σ. θα «αξιολογήσει» το έργο εκπαιδευτικού του οποίου το γνωστικό αντικείμενο αγνοεί και είναι αναρμόδιος (επιστημονικά) να κρίνει, αφού δεν μπορεί ούτε να τον «συμβουλεύσει»; Πώς θα αποκτήσει εικόνα για το έργο του εκπαιδευτικού, όταν αυτό προϋποθέτει τη φυσική παρουσία του στο σχολείο του εκπαιδευτικού, και αυτό είναι απολύτως αδύνατο λόγω της τεράστιας έκτασης της περιοχής ευθύνης του Σ.Σ. και επιπλέον δεν εγκρίνονται οι μετακινήσεις του ; Κατόπιν των ανωτέρω, ζητούμε από τον Υπουργό Παιδείας, να αναβαθμίσει το ρόλο και να υποστηρίξει το έργο των Σχολικών Συμβούλων των κλάδων Τεχνικών Ειδικοτήτων, και συγκεκριμένα:
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας. Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος Σταματιάδης |