Μετρητής








![]() | Σήμερα | 513 |
![]() | Χθές | 351 |
![]() | All | 8145811 |

Εισήγηση ΠΑΣΥΦ προς ΥΠΕΚΑ |
Πέμπτη, 20 Οκτώβριος 2011 05:00 |
για διατήρηση των εγγυημένων τιμών στα φωτοβολταϊκά
Τη διατήρηση των υφιστάμενων εγγυημένων τιμών για τα φωτοβολταϊκά, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2012, διάστημα κατά το οποίο παραμένει ο τρόπος υπολογισμού για τέλος ΑΠΕ και Οριακή Τιμή, καθώς και την εξεύρεση νέων πόρων για την κάλυψη του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ, προτείνει μεταξύ άλλων σε μια εμπεριστατωμένη εισήγησή του προς το ΥΠΕΚΑ ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Φωτοβολταϊκών στο πλαίσιο της σχετικής δια Όπως σημειώνει ο ΠΑΣΥΦ η όποια σταδιακή μείωση παρατηρείται αναφορικά με το κόστος κατασκευής ενός φ/β πάρκου σήμερα αντισταθμίζεται ή ακριβέστερα υπερκαλύπτεται τόσο από το υψηλό επιτόκιο δανεισμού, όσο και από την υψηλή φορολόγηση, με αποτέλεσμα να αυξάνεται τελικώς το συνολικό κόστος επένδυσης. Επιπλέον ο Σύνδεσμος αναφέρει στο υπόμνημά του μεταξύ άλλων τα εξής: Οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση της εγγυημένης τιμής, πέραν της ανά εξάμηνο απομείωσης που προβλέπεται ήδη από το νόμο Μπιρμπίλη, σε συνδυασμό με την εξαίρεση των φ/β από τις επιδοτήσεις του νέου αναπτυξιακού νόμου θα οδηγήσει σε απώλειες που θα ξεπερνούν το 40% σε σχέση με τιμές που ίσχυαν πριν από τέσσερα χρόνια. Η εγγυημένη τιμή (feed in tariff) στην Ελλάδα ουδόλως σχετίζεται ή εξαρτάται από την άντληση κρατικών πόρων και ως εκ τούτου ουδεμία επιβάρυνση προκαλείται στον κρατικό προϋπολογισμό. Οι επενδύσεις σε φ/β σήμερα ανέρχονται μόλις στα 350 MW, ποσοστό πολύ μικρό σε σχέση με τους νομοθετημένους εθνικούς μας στόχους (1.500 MW για το 2014 και 2.200 MW για το 2020). Συνεπώς, η οποιαδήποτε απόφαση για μείωση των εγγυημένων τιμών των φωτοβολταϊκών τη δεδομένη χρονική στιγμή μόνο ανάσχεση μπορεί να προκαλέσει στη συγκεκριμένη αναπτυσσόμενη αγορά, με παράπλευρες απώλειες σε θέσεις εργασίας. Άκαιρη κάθε συζήτηση Όπως σημειώνει ο ΠΑΣΥΦ, «ενόψει αυτών των παραγόντων θεωρούμε απολύτως άστοχη και άκαιρη οποιαδήποτε συζήτηση για την προοπτική μείωσης των feed in tariffs. Επίσης επιστημονικά αστήρικτος και αυθαίρετος παρουσιάζεται ο επιλεκτικός παραλληλισμός που γίνεται με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, στις οποίες το συνολικό χρηματοδοτικό και αδειοδοτικό πλαίσιο ουδεμία σχέση έχει με το ισχύον στην Ελλάδα. Στην παρούσα περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης οι ΑΠΕ συνιστούν έναν από τους λίγους παραγωγικούς τομείς στην Ελλάδα με επενδυτικό δυναμικό και κινητικότητα, ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη και προσφέρουν απασχόληση. Συζητήσεις περί επικείμενης μείωσης της εγγυημένης τιμής αποβαίνουν ιδιαιτέρως βλαπτικές για την εν λόγω αγορά, καθότι επιτείνουν την αβεβαιότητα των μικρομεσαίων ιδίως επενδυτών. Επιπροσθέτως, λειτουργούν ως αντικίνητρο για την εκδήλωση του όποιου διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος, το οποίο ως χώρα επιδιώκουμε». Θέσεις εργασίας Η τιμή feed in tariff (FIT) δεν επηρεάζει μόνο τους επενδυτές φ/β συστημάτων αλλά έμμεσα επηρεάζει και την εξέλιξη του συναφούς εγχώριου παραγωγικού βραχίονα, η οποία αναπτύσσεται παράλληλα, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας κυρίως την περιφέρεια. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι η προβλεπόμενη δημιουργία θέσεων εργασίας που σχετίζονται με τις ΑΠΕ, αμέσως ή εμμέσως, έως το 2014 θα ξεπερνά τις 25.000. Μεγάλο ποσοστό των θέσεων αυτών σχετίζεται με την αγορά των φ/β και ειδικότερα με τους τομείς παραγωγής, εμπορίας, συντήρησης κι εγκατάστασης αυτών. Προτάσεις Ο ΠΑ.ΣΥ.Φ στο υπόμνημά του προτείνει: Α) Τη διατήρηση του FIT μέχρι 31-12-2012, διάστημα κατά το οποίο ο υπολογισμός "Ειδικού Τέλους ΑΠΕ" και ΟΤΣ παραμένει σταθερός. Β) Το αποκαλούμενο "Ειδικό Τέλος ΑΠΕ" θα ήταν σωστότερο να αποκαλείται «Τέλος Διοξειδίου του Άνθρακα» ή «Τέλος Κλιματικής Αλλαγής», για την αποφυγή αρνητικών συνειρμών και παρανοήσεων σε σχέση με το πού τελικά πράγματι διατίθεται το εν λόγω τέλος. Γ) Απαραίτητος κρίνεται ο εξορθολογισμός της ΟΤΣ και η πρόβλεψη ενός αντικειμενικού τρόπου υπολογισμού του ΕΤ ΑΠΕ. Δ) Την εξεύρεση νέων πηγών εσόδων για την κάλυψη του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ, όπως η θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης για την επιβολή τέλους μεταβίβασης αδειών ΑΠΕ, η θέσπιση «τέλους δικαιωμάτων εξόρυξης/χρήσης λιγνίτη», η θέσπιση τέλους δικαιωμάτων χρήσης μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων, η απόδοση του 50% της εισφοράς υπέρ ΕΡΤ Α.Ε ως πόρου του Ειδικού Λογαριασμού του ΔΕΣΜΗΕ, η θέσπιση με νομοθετική ρύθμιση της ανάθεσης στον ΔΕΣΜΗΕ της έκδοσης και διάθεσης των πιστοποιητικών Εγγύησης Προέλευσης, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ε) Τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για τις επενδύσεις σε ΑΠΕ και ειδικότερα σε φ/β με δυνατότητες ευχερούς χρηματοδότησης και χαμηλότοκου δανεισμού, ταχύρρυθμες και απλουστευμένες αδειοδοτικές διαδικασίες καθώς και τήρηση των νομοθετικά καθορισμένων χρόνων για κάθε αδειοδοτικό στάδιο (fast track για μικρότερες και μικρές επενδύσεις). Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από το αρμόδιο Υπουργείο και τη Ρυθμιστική Αρχή, για να μπορούν οι μικρές και μεσαίες Ελληνικές επιχειρήσεις να επενδύουν σε ΑΠΕ, να είναι ανταγωνιστικές και να ενισχύουν την Ελληνική οικονομία. Σε κάθε άλλη περίπτωση εξοστρακίζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις, καθίστανται μη ανταγωνιστικές και υπονομεύεται η εγχώρια επενδυτική και αναπτυξιακή προσπάθεια σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη μάλιστα καμπή για τη χώρα μας.
|