Μετρητής

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα2052
mod_vvisit_counterΧθές6719
mod_vvisit_counterAll5852944
°F | °C
invalid location provided
Γ. Βαρεμένου και Τμήματος Υποδομών ΣΥΡΙΖΑ
Τετάρτη, 15 Απρίλιος 2020 18:49

 

                                                                                                                                                       

                                                                                                              

BAREMENOS

 

Νέα πρόκληση της κυβέρνησης προς το λαό της Πάτρας

Η πόλη της Πάτρας προκαλείται για τρίτη συνεχή φορά από τη κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Μετά την κατάργηση της Νομικής Σχολής, την διάλυση των ενεργών συμβάσεων της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου και τα σχέδια για απ’ ευθείας ανάθεσή του στην «Ολυμπία Οδό» με την επιβολή διοδίων, σειρά παίρνει η υπογειοποίηση του τρένου. Την επαναφορά του σχεδιασμού του 2008, με τον οποία προβλέπεται επίγεια διέλευση του τρένου φαίνεται ότι προωθεί η κυβέρνηση, κατόπιν σχετικού εγγράφου του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ, που στις 2 Απριλίου 2020 έδωσε εντολή να αποδοθεί στον Ανάδοχο η εκτέλεση της επίγειας διέλευσης του τρένου του τμήματος από Ρίο έως Κανελλοπούλου.

Με αυτόν τον τρόπο ακυρώνεται η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Δήμου, κατοίκων και φορέων της πόλης για την υπογειοποίηση και την απόδοση των ελεύθερων τμημάτων προς αξιοποίηση ως γραμμικό πάρκο, ενώ πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων η προμελέτη που είχε συνταχθεί και είχε συμφωνηθεί με τον ανάδοχο του έργου.

Κύριος λόγος για την επιλογή του υπόγειου σχεδιασμού της γραμμής είναι η συνοχή του αστικού ιστού και οι πολύ σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες στην περίπτωση της υπέργειας διέλευσης, όπου η Πάτρα θα κοβόταν στα δύο. Όλα τα οφέλη της υπογειοποίησης του τμήματος από τον Σταθμό του Ρίου μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, σε αντιπαράθεση με τα κόστη, έχουν συνεκτιμηθεί και ποσοτικοποιηθεί στη Μελέτη Σκοπιμότητας και Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους που εκπονήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο 2019. Η πολυκριτηριακή αξιολόγηση ανέδειξε την λύση της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής με ταυτόχρονη δημιουργία γραμμικού επιφανειακού πάρκου μήκους 6,5 χλμ. ως την βέλτιστη λύση.

Η σημερινή επιλογή επιφανειακής χάραξης γίνεται ακόμη πιο επαχθής για την ζωή και τις δραστηριότητες στην Πάτρα, καθώς έρχεται να προστεθεί στα υπόλοιπα πλήγματα που αυτή η κυβέρνηση επιφύλαξε στην πόλη.Η δέσμευση του αρμόδιου Υπουργού Κ. Καραμανλή για συζήτηση του θέματος με τους εμπλεκόμενους φορείς και τον Δήμο με επιτόπια επίσκεψη έως τον Δεκέμβρη αποτέλεσε απλά μια δικαιολογία για την καθυστέρηση του έργου.

Για μια ακόμη φορά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο αρμόδιος υπουργός αποδεικνύουν την εμμονική και ετσιθελική προσήλωσή τους στο να παγώσουν και να ξηλώσουν όλα τα θετικά πεπραγμένα και τις επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο τομέα των υποδομών, που (όπως λ.χ. και στο Μετρό Θεσσαλονίκης) είχαν ως βασικό γνώμονα την συνεννόηση και την αποδοχή των τοπικών κοινωνιών. Οι σοβαρές εξελίξεις που προαναγγέλλονται θα μας βρούν στο πλευρό των πολιτών και των φορέων της πόλης της Πάτρας.