°F | °C
invalid location provided
Και νήπια σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης!
Τετάρτη, 12 Οκτώβριος 2011 05:00

Κλειστή διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου έδειξε ότι 1-2 παιδιά σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της χώρας μας έχει ήδη προφίλ σε κάποια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης!diadyktio

Ένα έως δύο παιδιά σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της χώρας μας έχει ήδη προφίλ σε κάποιον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό ανέδειξε κλειστή διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.

Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με τη χρήση διαδραστικών τεχνολογιών από τους μαθητές είναι τα εξής:

Νηπιαγωγείο:

Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον 1 στα 10 νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Σε 1 από τα 4 νηπιαγωγεία, 3 στα 10 νήπια χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ σε 1 στα 10 νηπιαγωγεία το ποσοστό των νηπίων που κάνουν χρήση του Διαδικτύου εκτός σχολείου σκαρφαλώνει στο 50%.

Στο 10% των νηπιαγωγείων, 1 στα 10 νήπια έχει δικό του κινητό τηλέφωνο.

Στο 14% των νηπιαγωγείων, 1 έως 2 νήπια έχουν ήδη προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης.

Δημοτικό:

Σε περισσότερα από τα μισά δημοτικά (56%), τουλάχιστον 5 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, σε ποσοστό δε 19% επί του συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, τα παιδιά που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου είναι από 8 έως 10 στα 10.

Σε 3 στα 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο,  με τα μισά από τα δημοτικά αυτά να ενημερώνουν για χρήση κινητού από τους μαθητές σε ποσοστά 80-90%.

Σε 2 από 10 δημοτικά σχολεία, τουλάχιστον οι μισοί μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης / προφίλ στο Facebook. Επί συνόλου των δημοτικών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο 1,5 στα 10 παιδιά έχει ήδη ένα τέτοιο προφίλ.

Γυμνάσιο / Λύκειο:

Επί του συνόλου των γυμνασίων / λυκείων της χώρας που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο: 8,8 στους 10 μαθητές χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εκτός σχολείου.

Σε σχεδόν τα μισά από τα σχολεία αυτά (47%) όλοι οι μαθητές έχουν δικό τους κινητό τηλέφωνο και σε περαιτέρω ποσοστό 40%, 9 στους 10 μαθητές διαθέτουν κινητό. Επί της συντριπτικής πλειοψηφίας των σχολείων (97%), 7-10 μαθητές διαθέτουν δικό τους κινητό τηλέφωνο.

Στα 6 από τα 10 γυμνάσια / λύκεια της χώρας, τουλάχιστον 7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης, σε δε ποσοστό 73% των σχολείων, κατά μέσο όρο 6,7 στους 10 μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook.

Τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν την άμεση ανάγκη να ασχοληθούν οι κηδεμόνες των ανήλικων χρηστών με τις διαδραστικές τεχνολογίες, έτσι ώστε γνωρίζουν τα οφέλη και τους δυνάμενους κινδύνους τους και να κατανοήσουν τους λόγους που ωθούν τους ανήλικους χρήστες από τόσο μικρή ηλικία στη χρήση του Διαδικτύου.

Είναι δε πολύ σημαντικό να θέσουν οι γονείς προς τα παιδιά τους όρια χρήσης αυτών των τεχνολογιών από μικρή ηλικία, σεβόμενοι τους όρους πρόσβασης κάθε online υπηρεσίας, και εξηγώντας με σαφήνεια το τι επιτρέπεται και τι όχι, κάνοντας έτσι το Διαδίκτυο οικογενειακή υπόθεση. Ζητήματα όπως η χρήση  ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) από ανήλικους χρήστες κάτω των 13 ετών - που απαγορεύεται ρητά από τον ίδιο τον ιστοχώρο - πρέπει άμεσα να απασχολήσουν τους γονείς.

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να βοηθηθούν και να ενδυναμωθούν οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε μέσα από εξειδικευμένες μαθησιακές δραστηριότητες να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών και στη σωστή συμπεριφορά στους εικονικούς κόσμους.  

Στο παραπάνω πλαίσιο, και μέσα από το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχει συνάψει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, έχει προωθηθεί το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο «Μαθαίνω να σερφάρω δημιουργικά και με ασφάλεια» έκτασης 244 σελίδων σε όλους τους πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς μέσω της ιστοσελίδας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ‘internet-safety.sch.gr'. Περαιτέρω, έχουν δημιουργηθεί δύο ολιγοσέλιδοι οδηγοί με χρήσιμες συμβουλές προς εκπαιδευτικούς και προς μαθητές, με πρόλογο από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Επίσης, το προηγούμενο σχολικό έτος έγιναν ενημερώσεις σε 68 σχολικές τάξεις σε όλη τη χώρα, τις οποίες παρακολούθησαν 7.954 μαθητές και 556 καθηγητές των μαθητών αυτών. Τέλος, στα εξειδικευμένα σεμινάρια προς εκπαιδευτικούς που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, έχουν λάβει μέρος περισσότεροι από 3.000 εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα.

Μέσα στο πρόγραμμα πλαίσιο Saferinternet της Ε.Ε. και ως Εθνικός Εκπρόσωπος των 30 Εθνικών Κέντρων Αφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη και τη Ρωσία, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου θα συνεχίσει τις παραπάνω δράσεις με στόχο τη δημιουργία στοχευμένου υλικού προς μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς και στο τρέχον σχολικό έτος.

Δρ. Βερόνικα Σαμαρά

Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

& Επικεφαλής της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr

 

Εορτολόγιο

Δημοσκόπηση

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕ ΤΡΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ:
 

Login...